Jumaat, 21 November 2008

Karnival Sukan Mini

Ahad 9 november 2008, Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia Di Indonesia (PKPMI) Cawangan Jakarta, UKRIDA Malaysia Student Association, Dan Jabatan Penuntut Malaysia Di Indonesia (JPMI) telan menganjurkan satu Karnival Sukan Mini bertempat di Kompleks Sukan Kedutaan Malaysia. Antara acara yang dipertandingkan adalah Badminton, Futsal dan Bowling. Dalam pertandingan tersebut, dua acara telah ditawan oleh teman-teman UIN iaitu bagi acara futsal allstars yang di anggotai pemain utama iaitu saudara Baha, Abe, Biki, zahid, Sepul, Najib, Pian dan Fakri yang mana team ini di penguruskan oleh saudara Mawardi telah mendapat tempat pertama dalam perlawanan tersebut.

Manaka bagi perlawanan badminton perseorangan lelaki telah dimenagi oleh saudara Faiz Awang menewaskan peserta cina dari Universiti Kedoktoran (UKRIDA) dan acara beregu pula disandang oleh saudara Zul dan Moxs.

Perlawan ini adalah bersempena pesediaan menyambut Karnival Sukan SeIndonesia yang bakal berlangsung di Jogjakarta pada 14 -16 November 2008 nanti dan kesemua pemenang akan diterbangkan kesana untuk pertarungan peringkat kebangsaan. Kemungkinan besar juara badminton perseorangan lelaki akan bertemu dengan ayam tambatan Indonesia Taufik Hidayat pada akhir perlawanan nanti.

Apa yang membanggakan adalah kesemua pemenang adalah dari Universiti Islam Syarif Hidayatullah (KUDQI-UIN). Kami tidak berbangga kerana kami semua dari UIN tapi kami bangga kera kami telah menunjukkan corak permainan berunsurkan Islam. Bertepatan dengan motto kami “kami takkan berubah kerana UIN, tetapi UIN akan berubah kerana kami” Allahhuakbarrr…

Tiada ulasan: